Компанія

Передмова

Корпорація «Тойота» — один з найбільших автовиробників у світі. 2006 року вона реалізувала понад 8,8 млн. автомобілів¹ на всіх п’яти континентах. «Тойота» входить до першої десятки списку 500 найбільших за обсягами надходжень підприємств на планеті, який щорічно публікує американський журнал «Форчун» («Fortune»)². Як одна з провідних міжнародних корпорацій світу, «Тойота» пишається званням найбільш шановного автовиробника³, яке, як вважають у компанії, було отримано завдяки прихильності «Тойоти» до підтримання високого рівня задоволеності покупців від володіння її продукцією. Значний вплив на становлення компанії «Тойота» у сучасному вигляді справили цінності та принципи її роботи, які були сформовані на початковому етапі діяльності компанії у Японії.

 

  • t8_history01_tcm856_559504
  • t8_history02_tcm856_559506

Історія компанії «Тойота» бере свій початок з кінця XIX століття, коли Сакіті Тойода винайшов перший у Японії механічний ткацький верстат з паровим приводом, який незабаром спричинив справжню революцію у текстильній промисловості країни. У січні 1918 року Сакіті заснував «Прядильно-ткацьку компанію Тойоди» («Toyoda Spinning & Weaving Company»), а за допомогою свого сина Кіітіро Тойоди 1924 року йому вдалося збудувати автоматичний ткацький верстат, який був мрією всього його життя. Два роки по тому він заснував «Завод з виробництва автоматичних ткацьких верстатів Тойоди» (Toyoda Automatic Loom Works).

Як і батько, Кіітіро був новатором. Під час своїх подорожей до Європи та США у 20-х роках минулого століття він виявив величезний інтерес до автомобільної промисловості, що починала зароджуватися. Розумно розпорядившись сумою завбільшки 100 тис. фунтів стерлінгів, які його батько Сакіті Тойода отримав від продажу патентних прав на свій автоматичний ткацький верстат, Кіітіро заклав фундамент корпорації «Тойота Мотор Корпорейшн» («Toyota Motor Corporation», TMC), яка була заснована 1937 року. На шляху від виробництва ткацьких верстатів до виробництва автомобілів компанії «Тойота» вдалося накопичити багатющий досвід завдяки розширенню меж промислового виробництва.

¹ Включаючи марки «Гіно» (Hino) та «Дайхацу» (Daihatsu) 
² Див. випуски журналу «Форчун» за 2006 рік 
³ Див. випуски журналу «Форчун» за 2006 рік