З чого все почалося

Toyoda AA

Зали музею Лаувмана заповнені найкращими зразками столітньої автомобільної досконалості: блискучими кузовами автомобілів обтічної форми, блиском легкосплавних дисків і ароматом старої шкіри у повітрі.

Від Toyoda

ЗАРОДЖЕННЯ TOYOTA

Модель АА народилася у 1936 році в автомобільному підрозділі прядильно-ткацької компанії Toyoda («Тойода») та названа на честь свого засновника Кіітіро Тойоди (Kiichiro Toyoda). Спочатку сім’я Тойода побудувала успішний ткацький бізнес в Японії, але пізніше заповзятого Кіїтіро, натхненного візитами до Америки, її автомобілями та фабриками, поманило майбутнє, пов’язане з виробництвом автомобілів.

Модель раннього прототипу А1 була випущена в 1935 році. Мрія Кіїтіро стала реальністю за рік, коли модель АА була представлена широкій публіці. Натхненна успішним дизайном провідних американських автомобілів того часу, модель АА мала багато спільного з популярною моделлю Chevrolet Airflow.

Як і кузов, двигун був змодельований на основі перевірених агрегатів, які виробляють у Сполучених Штатах, тому 3,3-літровий, 6-циліндровий агрегат був розроблений для живлення моделі АА. Водночас пасажири могли насолоджуватися новим рівнем комфорту і простору на задніх сидіннях завдяки продуманому балансу ваги між колесами.

Новий підрозділ вимагав нового найменування, тому в 1937 році компанія провела конкурс на нову назву компанії. Після аналізу тисячі різних записів була заснована корпорація Toyota Motor Co. Ця назва була обрана перш за все через те, що японською вона складалася з восьми «щасливих» штрихів.

 

 


«Музей Лаувмана відчайдушно сподівався, що вони знайшли та отримали найрідкіснішу у світі оригінальну модель АА».

 

 

Несподівана

ЗНАХІДКА

Той факт, що голландський музей тепер має у своєму розпорядженні один з найважливіших автомобілів в історії Toyota, зводиться до вдачі та рішучості.

За історією, яка могла б стати романом, у 2008 році Рональд Коойман (Ronald Kooyman), виконавчий директор музею Лаувманаотримав дзвінок від особи, яка стверджувала, що знає декого, хто продає модель АА. Коойман, переборюючи скепсис, пов’язаний з тим, що ймовірно «розкопали» дуже рідкісний автомобіль, зателефонував до Росії, де 25-річний студент виставив

на продаж автомобіль у місцевій газеті. Хоча автомобіль був прорекламований як вищезгадана модель Airflow (ця помилка також повторилася в документах на автомобіль), студент був впевнений у справжній назві автомобіля. Після обміну електронними повідомленнями і фотографіями, заплутаної детективної роботи – було підтверджено, що це модель АА.

Неймовірно, але цей автомобіль продавався внуком фермера, який використовував його як робочу конячку на своїх полях в Сибіру з часів Другої світової війни. Години очікування:

рейс до Москви та сполучення з віддаленим російським містом Владивосток і ось, з’явилася новина, на яку відчайдушно очікувала вся сім’я Лаувман та всі працівники музею Лаувмана – вони знайшли і придбали найрідкіснішу у світі оригінальну модель АА.

Сім довгих місяців перевірок, які були сповнені великою кількістю форм для заповнення, низкою електронних листів і довгих телефонних розмов, і нарешті, Міністерство культури Росії дало музею дозвіл на вивезення автомобіля до Нідерландів, де він зайняв своє почесне місце.

 

 

Зустріч

З ЛЕГЕНОЮ

Побачити автомобіль з його рельєфами особисто – це щось неймовірне! Дивно, але передусім вражає запах. Звичайно, це не солодкий запах шкіри, а поєднання затхлої оббивки із запахом окисненого металу, що не дивно, з огляду на довге і складне життя, яке прожив цей автомобіль.

Очевидно, що автомобіль з такою передісторією не оминув деяких модифікацій. Проникливі експерти з моделі АА помітять новішу решітку радіатора, фари, дверні ручки і колеса, але в цьому випадку це неважливо, ті характеристики, які ви хочете побачити, залишилися незмінними і вони зачаровують вас так, як можуть це зробити лише декілька справжніх класичних автомобілів.

 

Автомобіль зачаровує своїм виглядом: він ніби рухається навіть тоді, коли стоїть на місці. Елегантні надколісні арки огортають шини, вливаються до широких порогів і закінчуються незначним підйомом на задній частині, де вони зустрічаються з вигнутою хвостовою частиною. Вражаючий капот домінує, але ефектна передня частина акуратно компенсується трьома делікатними канавками, які спускаються вниз по кожному крилу, щоб підсилити відчуття імпульсу.

 

 

 

Основною конструктивною деталлю оригінальної моделі АА є її розділене переднє скло, яке все ще залишається звуженим, пропонуючи водію більш відкритий вид уздовж довгого капоту. За період життя цього автомобіля непомітні двірники були переміщені з оригінального положення «зверху-вниз» на більш сучасний рівень капоту, але це не змінює вигляду переднього скла.

 

 

Не дивно, що інтер’єр залишився таким, яким він був, коли автомобіль знайшли. Його як найкраще можна описати словом «сільськогосподарський», але ваша уява допоможе заповнити прогалини і скоро ви будете дивитися на порвані сидіння та обшивку і бачити, як би він виглядав новим.

 

 

Триспицеве кермо є величезним порівнянно із сучасними автомобілями і в цьому зразку воно розташоване ліворуч, хоча в оригіналі розміщене праворуч. Свого часу смужка багатого темного дерева розкішно простягалася вздовж вузької панелі приладів та містила низку хромованих індикаторів і перемикачів по центру, безпосередньо над довгою підлоговою ручкою коробки передач.

 

Продуманим був навіть звук клаксона моделі АА тих часів. Адже автомобілі були рідкісним явищем для Японії, а вулиці були в основному заповнені кіньми і возами. Згодом стало очевидно, що тварини лякалися нових звуків, які видавали автомобілі, але не реагували негативно на звуки, які використовувалися в місцевих кіосках продавців тофу. Тому клаксон моделі АА був розроблений відповідно, і якщо послухати його зараз, він все ще звучить неначе крики «то-фу», «то-фу».

 

АА,

ПОГЛЯД З СЕРЕДИНИ

Тепер, провівши трохи часу поблизу моделі АА, я можу сказати, що для мене вона ідеальна такою, яка вона є.

Джерело